مجموعه زمزم پایپ شما را به خرید بهترین انواع لوله و اتصالات دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

قیمت استثنایی لوله کاروگیت فاضلابی

آنچه در این مقاله می خوانید...

اطلاعات کلی از انواع لوله کاروگیتعوامل موثر بر کیفیت ساخت لوله کاروگیتآشنایی با فرایند تولید انواع لوله فاضلابیکاربردهای خاص انواع لوله کاروگیتمرجع فروش لوله کاروگیت فاضلابیصادرات لوله کاروگیت فاضلابیپخش بی واسطه لوله کاروگیت فاضلابی

لوله ی کاروگیت یکی از انواع لوله های پلیمری می باشد که به دلیل داشتن دو جداره مجزا، به لوله پلی اتیلن دوجداره یا لوله پلی اتیلن فاضلابی هم معروف است. سطح بیرونی لوله اسپیرال (مارپیچی یا موج دار) و سطح داخلی آن صاف و صیقلی می باشد. مهم ترین وظیفه این نوع از لوله ها انتقال سیالات می باشد. درون لوله های کاروگیت فشار بار مطرح نیست زیرا سیالات در حال عبور از داخل لوله ها دارای فشار بار داخلی نیستند ولی سطح بیرونی همه فشار های وارده را تحمل می کند. به همین دلیل سطح بیرون را به صورت مارپیچی می سازند زیرا استحکام لوله را در مقابل این فشار ها افزایش می دهد. این لوله را با نام های دیگری مانند لوله پلی اتیلن فاضلابی شیار دار، لوله آکاردئونی و لوله خرطومی فاضلاب نیز می شناسند.

لوله کاروگیت از قبیل لوله های شناخته شده می باشد . این لوله در سراسر کشور از جمله در شهر تبریز عرضه می شود . قیمت لوله کاروگیت فاضلابی در تبریز بسیار مناسب است . از لوله های تولید شده، لوله کاروگیت یکی از انواع آن است . لوله کاروگیت به صورت های متنوعی عرضه می شود . در بازار تبریز انواع لوله کاروگیت به چشم می خورد که با قیمت استثنایی و خوبی در اختیار خریداران و مصرف کنندگان قرار می گیرد .

قیمت استثنایی لوله کاروگیت فاضلابی

اطلاعات کلی از انواع لوله کاروگیت

اطلاعات کلی از انواع لوله کاروگیت انواع لوله کاروگیت در سایزبندی مختلف :

لوله های PE کاروگیت به صورت استاندارد با قطر 100 میلی متر (4 اینچ)، 150 میلی متر (6 اینچ) ، 200 میلی متر (8 اینچ)، 250 میلی متر (10 اینچ)، 300 میلی متر (12 اینچ)، 375 میلی متر (15 اینچ) و 450 میلی متر (18 اینچ) را پوشش می دهد.

لوله دوجداره کاروگیت 400 فاضلابی

لوله کاروگیت 400 یکی از پرکاربردترن ها در شبکه انتقال پساب در خطوط اصلی است. در نصب این لوله برای استحکام و آب بندی بالا از اتصالات کویلر و واشر میانی استفاده می شود. لوله کاروگیت 400 میلیمتر یا لوله دوجداره کاروگیت با توجه به محل نصبی که دارند در دو نوع فشار کاری 16 و 31.5 کیلونیوتن تولید می شود.طول لوله کاروگیت فاضلابی دوجداره 150 متر به ماشین تک محور و برای طول بیشتر از 150 تا 330 متر برای حمل و نقل به ترانزیت نیاز دارد.

لوله کاروگیت سایز 200 فاضلاب شهری و خانگی

لوله کاروگیت 200 میلیمتر در خطوط انتقال فاضلاب شهری و محتمع ها کاربرد دارد. کاروگیت سایز 200 در خطوط جمع کننده ابتدایی زهکشی، انتقال آب های سطحی و رایزر ها و به کمک اتصالات کوپلر و واشر یا به صورت جوشی نصب می شود. لوله پلی اتیلن کاروگیت در انواع فشار کاری 16، 31.5 و 64 کیلونیوتن بر متر مربع در کارخانه لوله شاپ تولید می شود. لوله کاروگیت سایز 200 تا طول 600 متر در ماشین های تک محور و تا طول 1500 متر در ماشین ترانزیت حمل می شود.

لوله کاروگیت 500

لوله کاروگیت 500 میلیمتر به دلیل قطر زیاد در خطوط اصلی فاضلاب شهری، جمع آوری آب های سطحی و… کاربرد دارد. اتصالات لوله کاروگیت در شبکه جمع آوری و انتقال سیالات با کوپلر و واشر انجام می شود. برای حمل و نقل لوله 500 فاضلابی از ماشین های تک محور برای طول 90 متر و از ترانزیت برای طول 180 استفاده می شود.

لوله کاروگیت 600

لوله کاروگیت سایز 600 میلیمتر با وزن هر متر حدودا 20 کیلوگرم و در رنگ های زرد ، نارنجی یا آبی تولید می شود. لوله کاروگیت با مقاومت مکانیکی بالا و با ظاهری شیاردار و قسمت داخلی صاف، دارای واشر یا بدون کوپلر یا کوپلر مججزا در قالب های اسپیرال یا کاروگیت در خانه های لوله شاپ تولید می شود. لوله کاروگیت 600 در معابر آدم رو و برای انتقال آب های سطحی بکار می رود.

عوامل موثر بر کیفیت ساخت لوله کاروگیت

۱- مواد اولیه

کیفیت و نوع مواد اولیه در کارآیی و خواص مکانیکی لوله های کاروگیت نقش مهمی را ایفا می نماید. عواملی نظیر دانسیته، توزیع وزن مولکولی، میزان کربن، نوع کربن، حداکثر اندازه ذرات کربن، چگونگی پخش کربن، همگونی در دانه بندی گرانول ها و میزان رطوبت در آنها می توانند نقش موثری در کیفیت لوله ها داشته باشند. وقتی مذاب پلی اتیلن خنک می شود به صورت کریستال در می آید هر چه زنجیره های مولکولی پلی اتیلن کوتاه تر و درجه شاخه شدن آنها کمتر باشد، کریستالیزاسیون بهتر صورت می گیرد و دانسیته بالاتر می رود. با بالاتر رفتن دانسیته، مشخصه های زیر بهبود می یابند: – نیروی کششی – ضریب الاستیسیته – مقاومت در برابر حلال ها و مواد شیمیایی – نفوذ ناپذیری در برابر گازها علاوه بر این، مقاومت لوله های پلی اتیلن در برابر نور ماوراء بنفش خورشید، به میزان کربن، نوع کربن، اندازه ذرات آن و چگونگی پخش آنها بستگی دارد و چون اختلاط دوده موجود در مستربچ با پلیمر پایه بی رنگ در داخل اکسترودر (حتی در اکسترودرهای مرغوب اروپائی با قابلیت مخلوط سازی بسیار خوب) به طور کامل انجام نمی شود، توزیع یکنواختی از کربن به وجود نخواهد آمد و لوله در فضای باز، آسیب پذیر خواهد شد.

بنابر دلایل فوق، پلی اتیلن سیس پلاست سعی نموده است که حتی الامکان از گرانول هایی در تولید لوله استفاده نماید که در کارخانجات پتروشیمی و در طی فرآیندهای صحیح، دارای حد مجاز کربن با توزیع مناسب شده باشند. در صورتی که استفاده از پلیمر بی رنگ اجتناب ناپذیر باشد، بایستی حتما از مستربیچ هایی استفاده نمود که پلیمر پایه آنها از نوع پلی اتیلن سنگین ( PE-HDپایپ گردید) بوده و دارای 35 تا 40 درصد وزنی، کربن خالص باشند.

۲ – ماشین آلات

برای تولید لوله کاروگیت با کیفیت مرغوب باید از ماشین آلاتی استفاده شود که طراحی و ساخت آنها بر اساس استاندارد بوده و صرفا به منظور این نوع تولید طراحی شده باشند. امروزه تعداد زیادی از شرکت های اروپایی و آسیایی در امر تولید انواع اکسترودر فعالیت دارند، اما تعداد سازندگان معتبر و موفق در ساخت تجهیزات و علی الخصوص اکسترودر مربوط به تولید لوله پلی اتیلن، انگشت شمار می باشند. فرآیند اکستروژن در تولید لوله پلی اتیلن از حساسیت بالایی برخوردار بوده و نحوه عملکرد آن، بر کیفیت محصول در طولانی مدت تاثیر به سزایی دارد. به طور خلاصه عوامل موثر در کارایی مناسب خط تولید پلی اتیلن به شرح زیر می باشد: – هماهنگی و دقت زیاد میان گیربکس و موتور اکسترودر به منظور خروج یکنواخت مواد اولیه از انتهای اکسترودر یا قالب – طول سیلندر و مارپیچ به منظور هماهنگی حرکت و پخت مواد اولیه – طراحی مارپیچ در مورد کام های مارپیچ و سیستم میکسینگ که بر روی مارپیچ تعبیه می گردد و سبب می شود تا مواد پخته شده خیلی خوب میکس و فشرده از اکسترودر خارج شوند. – استفاده از هیترها، ترموستات ها، و ترموکوپل های کالیبره شده با حداکثر خطای c2+ – طراحی مناسب قالب ها از محل ورود مواد پخته شده تا خروج از سر قالب به نحوی که حرکت مواد به صورت مارپیچ بوده و ضمن عبور از موانع مشخص و توری های ریز به فشردگی لازم برسند. – تنظیم دقیق سر قالب با کالیبراتور و تانک خلاء می بایست به صورتی انجام پذیرد که هیچ گونه شوکی به مواد اولیه وارد نگردد زیرا چنانچه بعد از خروج مواد مذاب از تانک وکیوم، لوله به سرعت سرد شود، در اثر تنش های به وجود آمده ساختار مولکولی آن شکننده خواهد شد و چنانچه سیستم خنک کننده به درستی عمل نکند اشکالاتی در قطر و ضخامت لوله به وجود خواهد آمد که خارج از حدود استانداردهای تعریف شده می باشد. – تعداد تانک های خنک کننده و فواصل مناسب آنها یکی دیگر از عوامل موثر بر کیفیت می باشد. – سیستم دستگاه های کشنده یا کاترپیلار نیز بایستس با اکسترودر هماهنگی کافی داشته باشد و همچنین آلیاژ زنجیرهایی که لوله را در بر می گیرد و به جلو هدایت می نماید و تعداد فک ها و سیستم برش لوله (یا دستگاه اره) تمامی از عوامل موثر بر کیفیت تولید لوله پلی اتیلن می باشند.

آشنایی با فرایند تولید انواع لوله فاضلابی

آشنایی با فرایند تولید انواع لوله فاضلابی ۱ – آماده سازی مواد اولیه

این مرحله از اهمیت زیادی در فرایند تولید برخوردار است چون مستلزم مشارکت کارکنان در سطوح مختلف می‌باشد. آماده سازی مواد اولیه با سفارش خرید شروع گشته و با تهیه ی آمیزه و انتقال آن به قیف اکسترود پایان می‌یابد.این مرحله به طور مستقیم به برنامه‌های تولید متصل است . مراحل این فاز عبارتند از سفارش خرید، دریافت، انبار کردن و تهیه آمیزه.

تهیه مواد اولیه : مواد اولیه مورد استفاده در فرآیند تولید، توسط کارکنان در یک تیم عملیاتی به عنوان تولید، تضمین کیفیت و خرید بر اساس مشخصات فنی مواد اولیه، معیارهای مورد نیاز استانداردهای محصول، قابل اطمینان بودن تامین کننده و آزمون‌های کنترل کیفیت مواد اولیه و محصولات تهیه شده از آن تایید می‌شود. در صورتی که مواد اولیه کیفیت مورد نظر را دارا باشد سفارش و تهیه آن صورت خواهد گرفت.

دریافت و انبار نمودن مواد اولیه : مواد اولیه درهنگام ورود به کارخانه، توسط مسئول کنترل کیفیت نمونه برداری شده ارزیابی می‌شود، در صورت مطابقت مشخصات مورد درخواست با محموله‌ی ارسالی بر اساس مشخصات مندرج در برگه‌های مشخصات کالا و بارنامه مسئول کنترل کیفیت، آزمون‌های استاندارد را بر روی نمونه برای تعیین تطابق محموله و ارائه گزارش انجام می‌دهد و در صورت مغایرت مواد اولیه دریافتی با استاندارد مربوطه،محموله عودت داده می‌شود.

۲ – اکستروژن

در مرحله‌ی اکستروژن ترمو پلاستیک ها، ذوب پلیمر توسط گرمای ایجاد شده داخل اکسترودر صورت می‌گیرد. ذوب پلی اتیلن سنگین توسط تنظیم دقیق پروفایل دمایی در نواحی مختلف بر اساس نوع پلیمر کنترل می‌شود که سبب ایجاد فشار بهینه درخروجی اکسترودر می‌شود. این کار توسط پرسنل تولید بر اساس دستور العمل مدون راهنمای تضمین کیفیت و روش کار انجام می‌شود.

۳ – کاروگیت نمودن

در ادامه اکستروژن، پلی اتیلن از دای ( قالب ) عبور کرده و در خروجی دای (DIE) به شکل لوله در می‌آید. سپس فرآیند کاروگیت نمودن سطوح خارجی لوله دوجداره به وسیله قالب و اعمال خلاء صورت می‌گیرد در حالیکه سطح داخلی لوله صاف می‌باشد. این فرایند قالب گیری به وسیله قالب‌های کاروگیت کننده‌ی دوار به صورت پیوسته انجام می‌گیرد. بر اساس نوع لوله مورد نظر قطعات و قالب‌های لازم بر روی خط تولید نصب می‌شود و در طی فرایند تولید تثبیت ضخامت لایه‌های لوله پلی اتیلن، سرعت تولید و دماها در مقدار بهینه تنظیم می‌شود. مسئول کنترل کیفیت کنترلهای لازم را بر روی محصول نهایی به منظور حصول اطمینان از دارا بودن کیفیت لازم انجام می‌دهد.

۴ – کالیبراسیون

در تولید لوله پلاستیکی مرحله ی خنک نمودن برای ایجاد پایداری ابعاد ضروری می‌باشد. این مرحله کالیبراسیون نام دارد و بر اساس ضخامت لوله و سرعت تولید متغیر است. جهت خنک کردن لوله‌ها از نازل‌های آب تعبیه شده دور تا دور لوله که در طول کالیبراتور وجود دارد استفاده می‌شود دمای آب سیستم خنک‌کننده نیز تحت کنترل می‌باشد.

۵ – تایید و آزمونهای محصول نهایی

در مرحله نهایی از فرآیند تولید، از لوله کاروگیت نمونه برداری شده و واحد کنترل کیفیت آزمون‌های مربوطه را برای تعیین تطابق محصول در طول فرایند تولید با مشخصات لازم و بهینه سازی تنظیمات انجام می‌دهد. در طی کل چرخه‌ی تولید از مرحله‌ی دو تا پنج محصول توسط پرسنل تولید و مسئول کنترل کیفیت، کنترل می‌شود. در نهایت واحد کنترل کیفیت از سری‌های تولید‌ شده مختلف نمونه برداری نموده و بر اساس آزمون‌های استاندارد محصول، تایید نهایی را انجام می‌دهد.

کاربردهای خاص انواع لوله کاروگیت

از لوله های کاروگیت در سیستم آبیاری و انتقال فاضلاب‌های شهری، انتقال باران، مواد صنعتی و همچنین آب‌های سطحی به مناطق کشاورزی استفاده می‌کنند. از دیگر موارد استفاده از لوله دوجداره پلی اتیلن میتوان در سیستم‌های زهکشی که به لوله های کاروگیت زهکشی معروف هستند ، تأسیسات آب، معابر و مخازن ذخیره آب و مایعات اشاره نمود.

مرجع فروش لوله کاروگیت فاضلابی

مرجع فروش لوله کاروگیت فاضلابی لوله کاروگیت فاضلابی در ایران توسط چند شرکت معتبر به فروش می‌رسد که چند نمونه از آنها عبارتند از :

۱ – شرکت پارس اتیلن کیش

۲ – لوله کاروگیت تبریز

۳ – پایپ ایران

۴ – هلدینگ صنایع برتر

شرکتهای زیاد دیگری هم در سراسر ایران وجود دارند که به تولید و فروش لوله های کاروگیت می پردازند که لوله کاروگیت گرمسار و لوله کاروگیت یزد بسیار تولید کنندگان معتبر و با کیفیتی دارند .

با پیشرفت دانش ،روز به روز دنیا در حال پیشرفت است و همه چیز در حال تغییر و دگرگونی است یکی از مواردی که دست خوش تغییر شده است استفاده لوله های پلی اتیلن کاروگیت به جای روش های سنتی برای آبیاری می باشد . امروزه کارخانه های زیادی مشغول تولید لوله پلی اتیلن هستند .بسیاری از کارخانه ها تولید کننده لوله پلی اتیلن می باشند .به دلیل ارزش و مزایا و کیفیت بالایی که این لوله پلی اتیلن دارد مصرف آن نیز به مراتب از دیگر لوله ها بیشتر است و طرفداران خاص خود را دارد .

کارخانه هایی که در کشور ما تولید کننده ی لوله های پلی اتیلن هستند عبارت اند از : کارخانه باران پل اراک ، کارخانه تهران پلاستیک ، کارخانه حافظ پلاستیک ، کارخانه ارس آبشار و … این کارخانه ها جز بهترین کارخانه های تولید کننده ی لوله پلی اتیلن هستند .

صادرات لوله کاروگیت فاضلابی

بخشی از لوله کاروگیت در بخش نقل و انتقال فاضلاب های خانگی و صنعتی به کار می رود. این اجناس امروزه علاوه بر استفاده و پخش در داخل به کشور های دیگر نیز صادر می شوند. از آن جمله: افغانستان ، عراق ، کردستان ، کشور های حوزه خلیج فارس ، کشور های آسیای میانه ، کشور های آفریقایی

کیفیت محصولات ارسالی به این کشور ها در حد مطلوبی بوده و رضایتمندی آنها را از این اجناس به دنبال داشته است. این تولیدات در حال حاضر توسط شرکت های مختلفی تولید می شود که برخی از آنها موفق به تولید ارقام صادراتی آن شده اند.

پخش بی واسطه لوله کاروگیت فاضلابی

پخش بی واسطه لوله کاروگیت فاضلابی تولید و عرضه انواع لوله کاروگیت با بهترین کیفیت کارخانه های تولیدی این کالا صورت می گیرد. خرید مستقیم از کارخانه های تولیدی با قیمت نازل تری انجام می شود زیرا بدون واسطه می باشد. کارخانه لوله کاروگیت با بهره گیری از بهترین فناوری و استفاده از کارشناسان خبره در زمینه تولید و فروش کالاهای باکیفیت را به بازار ارائه می کند. لوله فاضلابی تولیدی در این کارخانه ها برطبق استانداردهای بین اللملی تولید می شود. بازاریابی و تبلیغ در سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی به فروش این کالا کمک شایانی می کند. شرکت های پخش در ایران اقدام به توزیع کاروگیت در سطح کشور بصورت منظم می کنند. این شرکت ها سایت مناسب برای ارائه محصولات خود خود راه اندازی می کنند تا فرآیند پخش و توزیع راحتتر صورت گیرد.

اغلب خرید لوله کاروگیت فلزی برای استفاده در فاضلاب شهری و روستایی صورت می گیرد و در اندازه های مختلف ارائه می شود. این لوله ها به دلیل استحکام بالایی که دارند بسیار مورد استفاده می باشند و به دلیل زبری کم آن مواد داخل آن رسوب نمی کند. بهترین مکان برای خرید عمده و ارزان لوله کاروگیت در کشور نمایندگی های معتبر فروش این محصول است. خرید از نمایندگی ها این مزیت را دارد که کالا را به صورت ارزان تر با کیفیت بهتر دریافت می کنید. همچنین خرید از نمایندگی ها موجب می شود که از خدمات پس از فروش کالا برخوردار شوید. دریافت کالای با کیفیت یکی از دغدغه های اصلی هر خریداری می باشد. خرید اینترنتی امروزه با توجه به رشد تکنولوژی ار محبوبیت بالایی برخوردار است.

 

 

  • تبلیغات:
  1. گرفتگی لوله پلی اتیلن باعث اتفاقی عجیب شد!
  2. استفاده از لوله در دوره هخامنشیان برای اولین بار

  3. استفاده از لوله برای انتقال آبمیوه باعث جلب توجه رسانه ها شد!!!!

  4. آیا می دانستید با لوله خرطومی می توانید میوه آب بگیرید

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

مجموعه زمزم پایپ شما را به خرید بهترین انواع لوله و اتصالات دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *